top of page
Search
  • Writer's pictureפרופ' מוריה גולן

על אנשים ומסיכות

מכרה סיפרה לי שקבעה עם "חברה" ללכת לסרט אבל זו חברה שבכלל לא אוהבת. למרות שלא אוהבת אותה שלחה לה ברכת מזל טוב ליום ההולדת וזו הזמינה אותה להיפגש.

המכרה שלי לא רצתה ש"החברה" תחשוב שהיא לא מעוניינת למרות שהיא לא באמת רוצה להיפגש אתה, לכן הציעה סרט שזה בילוי שדורש פחות דיבורים.

כששאלתי אותה למה לא אוהבת את ה"חברה" ענתה שזו אחת עם "פוזה".

אמרתי שכולנו לפעמים מסתובבים עם פוזה. ענתה המכרה שלי: "אני, גם כשאני לא אותנטית, אני עדיין מתנהגת כאילו אני אותנטית".

חייכתי ואמרתי שכשמישהו עם מסיכה האחר תמיד חווה ניחוח של היעדר אותנטיות והמון פעמים דווקא כשאנחנו מעזים להסיר את המסיכה שלנו ולהיות אנחנו, על כל חולשותינו, רק אז האחר יכול גם להסיר את המסיכה.

דווקא כשאנחנו מדברים בגובה העיניים ואומרים את מה שאנחנו מרגישים בלי ציניות ובלי עקיצות ובלי דיבור עקיף, האחר מצליח להיות כנה ונוכח ונוצרת קירבה.

אני תוהה האם ה"חברה" של המכרה שלי מגיעה למפגש המשותף שלהן עם פוזה כי נפגשת עם בעלת "פוזה".


מייקל לוין אמר ש: " שום דבר אינו מעייף יותר מאשר לנסות להיות אדם שונה מזה שאנחנו" ובכל זאת אנשים ללא מסכות הם חזיון נדיר. כשאתם פוגשים אחד כזה, התחברו אליו. זכיתם!!!

57 views0 comments

Recent Posts

See All

האדם שמאחורי ההפרעה

מאיה שאלה אותי היום למה אני לא מרפה. למה אני שוב ושוב שולחת לה מסרונים מעודדים. עניתי לה שכשפגשתי אותה, ראיתי מי נמצא שם מעבר להפרעת האכילה. מעבר להפרעת האכילה היתה בחורה עוצמתית, מעניינת, בעלת יכולות

דריכות של אמהות ...מתנה מחדר הלידה ...

ענת: נמאס לי מהדריכות המתישה הזו....כל הזמן צריכה להיות דרוכה שמא...זו לא דואגת לעצמה, זה עושה משהו מזיק, עם זה צריך ללכת על ביצים, זו משקרת, ואף אחד לא אוכל כמו שצריך...... אני: נשמע שהילדים לא השאיר

השלווה לקבל את מה שאיננו יכולים לשנות

כמה פעמים חשבתם לעצמכם – אני יודע בדיוק מה אני צריך לשנות אבל....זה נשאר במוח , זה לא עובר למשהו מעשי.... כשבודקים לעומק, אימפוטנציה – בעיה ביכולת לעשות, היא הרבה מאוד פעמים האחות של אומניפוטנציה – יכ

bottom of page